Jak wypromować własną książkę?
Planujesz wydać własną książkę? A może już ukończyłeś swoje dzieło i jesteś na wydawniczym finiszu? Doskonale! W takim razie z pewnością zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby możliwie najlepiej wypromować swoją autorską publikację? Właśnie temu zagadnieniu poświęciliśmy nasz dzisiejszy artykuł!
Magia mediów społecznościowych
Jednym z najlepszych sposobów na promocję autorskiej książki jest konsekwentne budowanie swojego wizerunku w mediach społecznościowych. Tego typu działania warto podjąć już na kilka miesięcy przed planowanym wydaniem dzieła, aby zdążyć zbudować silną i zaangażowaną społeczność na danym kanale. Gdy uda ci się zjednać pokaźne grono odbiorców (np. za sprawą publikowania wartościowych treści czy przygotowywania różnego rodzaju akcji specjalnych), promocja i późniejsza sprzedaż książki przyjdzie ci o wiele łatwiej. Jakie kanały są w tym przypadku kluczowe? Oczywiście Facebook, Instagram oraz platforma YouTube.
Spotkania autorskie i inne akcje specjalne
Kolejnym sposobem na efektywne promowanie autorskiej twórczości jest organizacja różnego rodzaju spotkań z fanami i przygotowywanie dla nich specjalnych niespodzianek. Tego typu akcje są doskonale przyjmowane przez grupę docelową, ponieważ wówczas mogą oni osobiście poznać twoją opinię na szereg ważnych dla nich tematów, porozmawiać z tobą czy poprosić o podpis na zakupionym egzemplarzu książki. W jaki sposób zorganizować podobne spotkanie? O poradę możesz podpytać bardziej doświadczonych autorów, których bez problemu znajdziesz na różnego rodzaju formach dla pisarzy, grupach w mediach społecznościowych czy innych miejscach w sieci!
Płatne kampanie marketingowe
Pamiętaj, że od podjętych działań promocyjnych zależy również to, ile kosztuje wydanie książki. Wszystko zależy od tego, czy wybierzesz jedynie organiczne działania, czy postawisz również na płatne kampanie reklamowe. Jeśli chcesz mieć pewność, że twoje autorskie dzieło dotrze do możliwie największej liczby osób, nie oszczędzaj na działaniach i postaw także na reklamę płatną. Mamy tu na myśli przede wszystkim kampanie w mediach społecznościowych oraz sieci Google czy YouTube. Zdecydowanie najbardziej rekomendowanym rozwiązaniem jest stworzenie dedykowanego Landing Page (tzw. strony lądowania), do której kierować będziesz swoich potencjalnych odbiorów. Za pośrednictwem strony będą oni mogli dokonać wygodnego zakupu twojej publikacji lub uzyskać na jej temat więcej informacji, a ty zbierzesz wówczas wartościowe dane na temat ich płci, wieku, preferencji czy lokalizacji!