3 sposoby na to, jak zarobić na własnej społeczności
Zaangażowana społeczność to jeden z największych kapitałów, jaki posiadają internetowi twórcy. Gwarantuje ona nie tylko duża bazę kontaktów, ale przede wszystkim grono odbiorców, którzy gotowi będą wydać swoje pieniądze. Kluczem do sukcesu jest zaproponowanie im odpowiedniego produktu. Oto trzy propozycje.
Własna książka
Nic tak nie buduje wizerunku eksperta w danej branży, jak wydanie własnej książki. Nie ma przy tym znaczenia, czy zajmujesz się marketingiem, treningiem, dietą czy hodowlą kwiatów. W każdym z tych przypadków, publikacja własnego dzieła jest doskonałym sposobem na zdobycie zaufania członków własnej społeczności.
Co więcej, dobrze napisana książka nie tylko zadowoli osoby, które już Cię znają, ale również te nieznajome. Wystarczy, że trafisz na półki dobrych księgarni - co wbrew pozorom, nie jest takie trudne. Skomplikowane nie jest również wydanie własnej książki. Nie trzeba nawet korzystać ze wsparcia profesjonalnego wydawnictwa. Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest tzw. self-publishing. To model, w którym autor jest jednocześnie wydawcą książki.
Kurs online
Wraz z wybuchem pandemii COVID-19 rynek kursów online niesamowicie przyspieszył. Coraz więcej osób zamienia stacjonarną formę nauki na zdalną, decydując się właśnie na kursy oraz szkolenia prowadzone przez ekspertów z danej branży. Taki trend oznacza, że rynek szkoleń internetowych w Polsce już niedługo będzie wart nawet kilkanaście miliardów.
Warto to wykorzystać.
Nagranie własnego kursu online nie musi być trudne. W zasadzie nie potrzeba do tego również dużego budżetu - wystarczą dobra kamerka, mikrofon i komputer. Nie obejdzie się także bez dobrej kampanii reklamowej. Jeśli jednak zgromadzona wokół marki społeczność jest odpowiednio zaangażowana, to część klientów zdecyduje się na zakup, nawet bez dokładnego zapoznania się z ofertą.
Zamknięta społeczność dla fanów
Coś, co według wielu ekspertów jest przyszłością internetowych treści. Zamknięte społeczności od dawna powstają w Stanach Zjednoczonych oraz krajach zachodnich, ale widać również, że trend ten dociera także do Polski.
Na czym polega budowanie zamkniętej społeczności? To miejsce, do którego dostęp mają osoby, które zdecydowały się na opłacenie abonamentu - ten może być przyjmowany w formie miesięcznej zapłaty lub rocznej subskrypcji. W zamian za to, otrzymują dostęp do specjalnych materiałów. Te mogą przyjmować różną formę - od webinarów, przez ebooki, aż po zwykły komunikator np. Slack.
Bardzo ważna przy budowaniu płatnych społeczności jest również integracja członków. Dana grupa powinna dla nich stanowić nie tylko miejsce, w którym mogą zdobyć nową wiedzę, ale przede wszystkim przestrzeń do nawiązywania nowych kontaktów.